16 Mars


Har jobbat två halvdagar nu. Tänk om man alltid kunde jobba 50%, men med samma lön. DET är lagom! Linnea verkar vara i en växtperiod, därav sover hon dåligt men äter som en häst. Skönt att komma hemmifrån och UT i friska luften när man har varit hemma och varit sjuk ett par dagar.

I helgen har vi inte så mycket planerat, Micke ska hugga och jag hoppas på fin väder så man kan vara ute och samla lite färg i ansiktet. Kanske plantera om lite blommor.. Skulle det blir dåligt väder ska jag se till att göra klart Linneas rum. Det SKA vara klart nästan gång T & A kommer, så vi får någon ordning på övervåningen någon gång och dom två stackarna slipper dela rum.

Nu ska jag vänta på lite lunch innan jag gör helg åt djuren och oss. Idag är en Fredag jag hade hoppats på att bara kunna ge fan i min "måste-städa-varje-fredag-för-att-jag-inte-vill-städa-i-helgen-IDÉ"... Fort ska det gå också. Helst ska jag hinna göra allt innan Linnea hinner blinka (riva fram allt en gång till). Men ju äldre hon blir och ju fler barn man får så kommer jag nog bli så illa tvungen, nåååågon gång.

Har en del mail att skriva och ett brev ska färdigställas innan det ska på lådan i morgon. Så det är inte riktigt helg än!

För två veckor sedan ringde kommunen och berättade att vi hade fått klagomål på våra hundar och dom kom hit..

Det jag har skrivit till våra grannar får ni här;


Till våra grannar


Grannsamverkan är en gemensam hållning mellan grannar där man försöka lära känna varandra bättre, hjälpas åt, ha en trygghet och att trivas bättre.
Vi fick ett mindre roligt samtal, från kommunen häromdagen. En av våra grannar har ringt dit och klagat på att våra hundar skäller i hundgården, hela dagarna tydligen.
Denne granne och vi har ett gemensamt problem i våran grannsamverkan, vårat hushålls hundar skäller. Vi och våran granne har en gemensam förhoppning om att detta ska upphöra till ett realistiskt mål i våran grannsamverkan, att dom ska sluta skälla.
Nu kan vi omöjligt veta att våra hundar skäller hela dagarna när vi båda jobbar 6,30 - 16,00 varje dag och fem dagar i veckan. Det i sin tur betyder att vi omöjligt kan åtgärda det när ingen informerar oss om att det är just såhär illa att man måste vidta åtgärder som att ringa in till kommunen och framföra sitt klagande där.
Vi tycker det har brustit i flertalet punkter här, det är ingen som har pratat med oss, det har inte hjälpts åt för god grannsamverkan och ni har inte hjälpt oss till att hjälpa er att lösa vårat gemensamma problem. Man gav det inte ens en första chans. För nog kan vi vara överens om att detta hade kunnat gå att lösa grannar emellan.
Man måste inte alltid älska varandra och ha en gemenskap som "solsidan", men man ska alltid hjälpa varandra och respektera varandra.
Kommunen har varit hit nu, konstaterat efter 5 minuter att hundarna inte är något problem (hur man nu kan bedömma det efter 5 minuter) och gett oss en del råd som vi ska testa. Men sen då? Vi kommer omöjligt veta om detta kommer bli bättre med dessa råd. Det enda vi kan göra nu är att hänvisa er till kommunen, om det inte blir någon förbättring. Vilket vi inte får hoppas, för om det skulle bli bättre så är det väl ingen som berättar det?!
Men jag kan trösta alla med att; lägg aldrig ribban högre än vad du kan hoppa, även solen har sina fläckar! Ibland behöver man sina grannar, med både stöd och hjälp! Var mer rädd om dom!



Trevlig helg önskar vi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0