18 Mars


Micke har åkt iväg nu på morgon och lägger spår med en bekant.
Linnea och jag är hemma och förbereder oss för en ny Söndag, på parkbadet.

Vi går på någonting som heter minsim, för barn från 2 år. Eftersom jag aldrig gick med henne på babysim kan jag inte säga hur det är med kunskap, skillnader osv, men för oss var det här perfekt vatten start och barnen där ääääälskar det! Det kostar 950kr/10ggr ink 1 vuxen. Man får stanna på badhuset efteråt i äventyret.

Parkbadet beskrivning;
Minisim brukar verksamheten kallas som riktar sig till barn från ca 2 års ålder till dess att de börjar simskola. Minisimmet syftar till att fortsätta träna barnen att lägga grunden till framtida simkunskaper samt rätt simteknik. Genom olika övningar som lek, sång och glädje lär barnen sig de viktiga grunderna. B
arnet hittar simläget i vattnet, tränar benspark och lär sig att gå upp till ytan och andas.
Länk

Våran roadtrip igår var närmare tre mil på cykel. Man är bra ööööm i röven idag, det känns om man säger så. Vi cyklade till mamma, fikade och grillade korv med dom. På vägen hem stannade vi hos pappa och fikade lite mer där. Helt perfekt dag med mina underbara <3







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0